Скрипторий: Monster - avalanche legion (rage of elements)
Назад к списку всех объектов Rage Of ElementsКак это работает
Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
-
Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории. - Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
- После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и удтвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
- Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.
СТАТУС:
НЕТ ПЕРЕВОДАMonster - avalanche legion (rage of elements)
Avalanche Legion
Creature 11
Description
Elementals of the Plane of Earth can be fiercely territorial. Some more solitary elementals protect their lairs on their own, but occasionally others band together to defend larger regions that serve as shared turf. Notable among these alliances are avalanche legions, who patrol the perimeter of these shared territories, driving off intruders who dare to trespass upon their home ground.
Recall Knowledge - Elemental ( Arcana, Nature): DC 28
Unspecific Lore: DC 26
Specific Lore: DC 23
Recall Knowledge - Elemental ( Arcana, Nature): DC 28
Unspecific Lore: DC 26
Specific Lore: DC 23
Source Rage of Elements
Perception +21; darkvision, tremorsense (imprecise) 60 feet
Languages Petran
Skills Athletics +23
Str +5, Dex +0, Con +4, Int -2, Wis +1, Cha +0
Earthbound When not touching solid ground, the avalanche legion is slowed 1.
AC 31; Fort +24, Ref +20, Will +21
HP 240 (16 squares); Thresholds 160 (12 squares), 80 (8 squares); Immunities bleed, paralyzed, poison, sleep; Weaknesses area damage 15, splash damage 8
Troop Defenses
Speed 30 feet, burrow 25 feet; earth glide, troop movement
Earth Glide The avalanche legion can Burrow through any earthen matter, including rock. When it does so, the legion moves at its full burrow Speed, leaving no tunnels or signs of its passing. Form Up Pummeling Boulders
2d8 bludgeoning damage
3d8+8 bludgeoning damage
4d8+11 bludgeoning damage to Frequency once per round; Effect The avalanche legion unleashes an onslaught of blows against each enemy within 5 feet (DC 28 basic Reflex save). The damage depends on the number of actions.Spinning Stones The avalanche legion spins in place, kicking up a barrage of stones. Each creature in a 10-foot burst within 30 feet of the troop takes 2d12+10 bludgeoning damage (DC 28 basic Reflex save). When the troop is reduced to 8 or fewer squares, this area decreases to a 5-foot burst.Trample into the Earth Trample; Gargantuan or smaller, 2d8 bludgeoning damage, DC 28. A creature that critically fails its save is knocked prone. The avalanche legion speeds forward, running over creatures with their stone bodies and knocking them down. As Troop Movement Whenever the avalanche legion Strides or Burrows, it first Forms Up as a free action to condense into a 20-foot-by-20-foot area (minus any missing squares), then moves up to its respective Speed. This works just like a Gargantuan creature moving; for instance, if any square of the legion enters difficult terrain, the extra movement cost applies to all the elementals.
Perception +21; darkvision, tremorsense (imprecise) 60 feet
Languages Petran
Skills Athletics +23
Str +5, Dex +0, Con +4, Int -2, Wis +1, Cha +0
Earthbound When not touching solid ground, the avalanche legion is slowed 1.
AC 31; Fort +24, Ref +20, Will +21
HP 240 (16 squares); Thresholds 160 (12 squares), 80 (8 squares); Immunities bleed, paralyzed, poison, sleep; Weaknesses area damage 15, splash damage 8
Troop Defenses
Speed 30 feet, burrow 25 feet; earth glide, troop movement
Earth Glide The avalanche legion can Burrow through any earthen matter, including rock. When it does so, the legion moves at its full burrow Speed, leaving no tunnels or signs of its passing. Form Up Pummeling Boulders
2d8 bludgeoning damage
3d8+8 bludgeoning damage
4d8+11 bludgeoning damage to Frequency once per round; Effect The avalanche legion unleashes an onslaught of blows against each enemy within 5 feet (DC 28 basic Reflex save). The damage depends on the number of actions.Spinning Stones The avalanche legion spins in place, kicking up a barrage of stones. Each creature in a 10-foot burst within 30 feet of the troop takes 2d12+10 bludgeoning damage (DC 28 basic Reflex save). When the troop is reduced to 8 or fewer squares, this area decreases to a 5-foot burst.Trample into the Earth Trample; Gargantuan or smaller, 2d8 bludgeoning damage, DC 28. A creature that critically fails its save is knocked prone. The avalanche legion speeds forward, running over creatures with their stone bodies and knocking them down. As Troop Movement Whenever the avalanche legion Strides or Burrows, it first Forms Up as a free action to condense into a 20-foot-by-20-foot area (minus any missing squares), then moves up to its respective Speed. This works just like a Gargantuan creature moving; for instance, if any square of the legion enters difficult terrain, the extra movement cost applies to all the elementals.